Saturday, February 7, 2009

ketahuilah akan BAHAYA SYIAH!



Assalamualaikum w.b.t

Wahai sahabat2ku.. Sedarkah anda bahawa kini Syiah sudah mula menyelinap masuk sama ada secara senyap atau terbuka ke dalam negara kita, Malaysia tercinta. Kini sudah ada pusat2 penyebaran Syiah yang mana pengajarnya terdiri daripada kalangan orang Melayu sendiri yang berfahaman Syiah. Kebanyakan mereka adalah lulusan dari negara Iran. Tahukah kalian betapa ramai anak2 muda kita yang menyambung pengajian dalam bidang agama di Iran akhirnya kembali dengan membawa fahaman Syiah serta bercita2 untuk menyebarkannya terhadap umat Islam di seluruh Malaysia yang kebanyakannya bermanhaj aqidah ahlus sunnah waljamaah. di Iran, sebagaimana kita ketahui, majoritinya adalh mereka yang berpegang kuat kepada fahaman Syiah yang jauh menyeleweng daripada hakikat aqidah Islam yang sebenar. Mereka ini kelihatan pada luarannya sama seperti kita dari sudut pemakaian bahkan sekiranya mereka berceramah kelihatannya seperti orang2 alim. Namun, apa yang ingin mereka sampaikan adalah amat merbahaya apatah lagi terhadap orang2 yang tidak tahu menahu tentang hakikat Syiah itu sendiri.


Kita perlu sedar akan hakikat ini. Kerana mungkin pada suatu hari nanti kita akan berdepan dengan mereka. Bagaimanakah akan terjadi pada anak2 kita kelak seandainya fahaman ini terus berkembang dengan pesatnya di Malaysia ini. Apa yang perlu kita lakukan adalah kenali mereka terlebih dahulu agar kita tidak mudah terpedaya dengan mereka apabila fahaman mereka ini mula disebarkan pada kita, keluarga, sahabat2 dan seluruh umat Islam di Malaysia.


Saya pernah melihat dalam satu video klip bagaimana Syiah mula menyebarkan dakyah mereka di pusat2 mereka dan diadakan acara ritual mereka di tempat tersebut. Amat menyedihkan apabila kanak2 yang masih kecil pun terlibat sama dan mungkin mereka inilah yang menjadi pelapis atau perintis penyebaran Syiah di Malaysia? Pernahkah anda terfikir bahawa tidak mustahil perkara ini boleh berlaku terhadap anak2 kita atau orang terdekat dengan kita satu hari nanti?? Nau'zubillahi minzalik. Namun, perkara tersebut tidak mustahil terjadi sekiranya kita jahil tentang Syiah serta tidak terfikir pun untuk menyelamatkan umat Islam akan bahayanya perkara ini..


Sesungguhnya Syiah amat bermusuh dengan kita yang bermanhaj ahlussunnah waljamaah. Mereka bercita2 untuk men'Syiah'kan kita semua. Perlu diingatkan, Syiah bukannya satu mazhab dalam Ahlussunnah namun, Syiah berbeza dari sudut aqidah ataupun manhaj dengan kita semua. Di Iran dan Iraq, berapa ramai ulamak2 Sunni telah dibunuh dengan kejamnya. Muka mereka dirobek, mereka di seksa begitu dahsyat. Masjid2 sunni telah dibakar dan bahkan orang sunni ini dianggap najis bagi mereka. Mereka amat memerangi kita, yakni puak sunni. Bahkan, boleh dikatakan, puak Sunni di Iran hampir hilang.


Sedih tak dengan keadaan ini??
Atau dakah kita masih mahu duduk diam dalam perkara ini??
Atau hanya tunggu Malaysia ini berubah menjadi seperti Iran yang kebanyakannya Syiah??
Sedarlah! Kita sudah tidak selamat.. Bagaimanakah keadaan anak2 kita kelak?
Fikirkanlah semuanya untuk masa depan umat Islam di negara kita bahkan di seluruh dunia.


Ayuh! Selamatkanlah keluarga kita, anak2 kita dan sahabat2 kita daripada bahaya ini..
Bukankah Allah telah berfirman yang bermaksud:
"Wahai orang2 yang beriman! Peliharalah diri kamu dan keluarga kamu daripada neraka.."-(At Tahriim ayat 6)


Perlu dingatkan juga bahwa fahaman Syiah juga sudah mula secara perlahan masuk kedalam parti Islam yang ada di Malaysia. Jadi, berhati2lah! Jangan terlalu taksub terhadap parti sehingga kita mudah menerima apa sahaja walaupun perkara itu adalah batil. Bahkan ada di kalangan Syiah yang berceramah dan menyebarkan fahaman di dalam satu program anjuran PAS pada tahun lepas di 'Seminar Isu Antarabangsa Bantahan Pendudukan 60 Tahun Israel di Bumi Palestin'. Di mana ahli panelnya terdiri daripada penganut tegar Syiah iaitu En. Zaini Zainul Abidin dan Hasan Askari. Zaini Zainul Abidin ini juga pernah keluar dalam rancangan 'DUNIA' jam 11malam dalam rtm dan turut memperkatakan tentang Syiah dalam setiap percakapannya.


Fikir2kanlah.. dan berhati-hatilah. Sekadar peringatan buat diri dan kalian semua.

1 comment: